Publikováno

Ukončení podpory Skype Desktop API

Pravděpodobně vás program Skype upozornil na ukončení podpory API rozhraní ke konci roku 2013 nebo vám s novu verzí Skype přestalo pracovat vaše zařízení / aplikace.

Skype Desktop API discontinued

Rádi bychom vás upozornili, že aplikace <JmenoAplikace.exe> přestane pracovat se Skype od prosince 2013. Další informace naleznete na stránce často kladených dotazů FAQ.

Co je Desktop API a k čemu se používá?

Skype API přístupSkype Desktop API je rozhraní aplikace Skype, které umožňuje jiným programům pomocí jednoduchého textového protokolu komunikovat se Skype.

Zejména jde o funkce zahájení/ukončení hovoru, zjištění stavu kontaktu, předávání informací o stavu, zjištění výše kreditu, obsluhu konverzací (chatu), historii hovorů a další funkce. Jiné programy nebo zařízení tak mohou Skype využívat. Tato podpora je/byla ve Skype od prvotních verzí z roku 2004.

Proč Skype ukončil podporu Desktop API?

Kromě obvyklých korporátních keců ze strany Skype v podobě FAQ nebylo ukončení podpory Skype API nijak rozumně zdůvodněno ani prezentováno veřejně (například formou oznámení/tiskové zprávy). Skype se hodlá pravděpodobně více zaměřit na mobilní zařízení. Toto ukončení postihne všechny vývojáře i výrobce hardware.

Jaké budou důsledky ukončení Skype API?

Bohužel, ukončením podpory aplikačního rozhraní Skype znemožnil veškerým aplikacím a zařízením možnost komunikovat a ovládat program.

To znamená, že pravděpodobně od verze Skype 7.x nebude možné využít Skype s žádnou aplikací pro nahrávání hovorů, archiv konverzací, prohledávání historie, integraci s telefonními ústřednami, nástroje pro poznámky apod., a ani s obslužnými aplikacemi pro zařízení jako jsou USB telefony, USB adaptéry, některé headsety, webkamery atd.

[toggle title_open=”Zavřít” title_closed=”Dotčená zařízení prodávaná firmou XTEL” hide=”yes” border=”yes” style=”default” excerpt_length=”0″ read_more_text=”Zobrazit více” read_less_text=”Zobrazit méně” include_excerpt_html=”no”]

USB telefony

  • VoIPVoice V651 / V652 / V653 / V654 / V655 / V660 (VoIPVoice Integration software)
  • RTX Cordelss DUALphone 3045 /3058 (Cordelss DUALphone Suite)
  • Yealink/XTEL P1K, P4K, T4K, P8D (SkypeMate)
  • Ipevo Free 1, Free 2, XING v.1, Trio (ICC Ipevo Communication Centre)
  • Polycom C100S, Plantronics Calisto 420/620
  • Logitech Cordless Internet Handset

USB adaptéry

  • Yealink B2K, VoIPVoice V901, Siemens M34

USB webkamery

  • Ipevo PoV

[/toggle]

Bohužel Skype nepředstavil žádné nové rozhraní a ani možnost, jak zachovat funkčnost stávajících programů (byť za cenu přeprogramování).

Co to znamená?

Od verze Skype 7.x nebudou programy třetích stran se Skype fungovat.

Co mohu udělat pro zajištění fungování mého zařízení / programu se Skype?

V zásadě jedinou možností je používat poslední funkční verzi Skype s podporou Desktop API.

[box type=”download” border=”full”]Stáhnout funkční verzi Skype s podporou API.[/box]

Dále zvažte možnost Vypnout automatické aktualizace Skype, menu Nástroje \ Nastavení \ Rozšířené \ Automatické aktualizace.

[box type=”alert” border=”full”]Upozornění: tento postup samozřejmě není zcela bezpečný, protože přijdete i o pravidelné bezpečnostní aktualizace a nové funkce Skype.[/box]

Petice Change.orgKde mohu vyjádřit svůj názor?

[button link=”http://www.change.org/en-GB/petitions/skype-microsoft-provide-continued-support-for-third-party-skype-utilities-that-have-become-mission-critical-to-skype-s-users” color=”green” style=”tick” window=”yes” size=”large”]Podepsat petici za zachování API[/button]

Ozvěte se ve fóru uživatelů nebo Skype kontaktujte.

 

 

Upozorněte na tento článek své kolegy, spolupracovníky a přátele: